Видання 19FortyFive пише, що українські винищувачі F-16 працюють в Україні на межі можливостей.
На початку статті ЗМІ нагадує про чергову втрату F-16, яка сталася 16 травня 2025 року і стала третьою втратою такого літака в ході виконання бойового завдання (у попередніх випадках загинули пілоти Олексій Месь та Павло Іванов). Цього разу літак виробництва США, як попередні, не зазнав ураження зовнішніми факторами, приміром, уламками в повітрі. Адже на борту виникла незвичайна ситуація. Пілот відвів літак від населеного пункту та успішно катапультувався. Перед цим льотчик знищив три ворожі повітряні цілі й готувався вразити наступну.
«…дивно, що не було втрачено більше літаків»
Повітряні Сили ЗСУ широко застосовують F-16 для боротьби з крилатими ракетами загарбників, великими ударними дронами й навіть балістикою. Це – продовження аналогічної практики застосування МіГ-29. Як в оборонних, так і в наступальних операціях F-16 також довели ефективність у запуску ракет та бомб по російських позиціях.
ЗМІ нагадує, що перші F-16 четвертого покоління виробництва США Україна отримала минулого року з Нідерландів і Данії. Вони оновлюють авіапарк, отримуючи одні з найпередовіших у світі винищувачі п’ятого покоління F-35. Зважаючи на вищеописаний стан подій, виникають питання щодо «бойової живучості» F-16. Але в той же час наголошується, що винищувачі нині беруть участь у найзапекліших боях в історії, фактично «у найшвидших бойових діях, які цей літак коли-небудь бачив». Про це сказав представник оборонно-промислового комплексу України і додав: «Враховуючи кількість виконуваних місій та небезпечний характер профілю місій протиповітряної оборони, дивно, що не було втрачено більше літаків».
Фото для 19FortyFive надано Френком Кребасом.
Як повідомлялося, внаслідок нештатної ситуації Україна втратила ще один літак F-16.